Lite strunt bara

Jaha så var det söndag igen och det är skitkallt och blåsigt ute.
Har varit på ÖB och handlat, faktiskt bara det vi skulle schampo/balsam och sköljmedel, så duktigt av mig, inte en enda gobit.
Hundarna satt i bilen å väntade, men det är ju skälva den att dom aldrig kan sitta kvar bak i bilen, nä det ska klättras fram och sittas i framsätet och trona. Så efter varje stopp så ska det möbleras om på hundarna så dom hamnar bak igen.

Igår hade jag städ och tvättryck, urtrist men väldigt skönt när det är klart, bara synd att det inte syns så länge, typ bara till efter nästa promenad, haha men det är gjort iallafall.
Det blev också en massa timmar ute med tjejerna, tog en prommis med bara Akela. Då gick jag med Stina och Nova, efter ca en timme så mötte vi Vigge och Tindra (tror jag hon heter). det var ett himla stoj med alla dessa unga hundar,

Det som är tråkigt med våren är ju att alla dessa tråkiga golfare kommer ut och ska ta plats på golfbanan, jag tycker ju att det är mycket bättre när hundarna kan skena runt där.
Igår kväll när jag gick ner dit på sista prommisen så stog det en ensam antustiast där och slog på sin lilla boll, och jag blev ju besviken att jag inte kunde släppa hundarna där:(
Men det stog även en kvinna med en liten border terrier där och det visade sig att det var hennes "gubbe" som stod å slog, och hon tyckte ju som jag att det var tråkigt.
Så vi släppte hundarna och jag lovar att det va full fart på Akela och den killen, dom for som två tokar runt runt, men hennes hund han ju inte ikapp Akela och blev lite sur över det, så när Akela la sig ner så gick han fram och pinkade på henne, det såg så himla kul ut. Och vad gör det, hon är ju aldrig ren iallafall.
Trötta och nöjda hundar blev det.

Nu är Peter i garaget och jag passade på att anmäla Akela till utställningen i Österbybruk den 24/5, bäst att passa på innan han har invändningar, haha

Snart ska jag ta mig i kragen å gå ut å träna det lilla monstret.

Ha en trevlig eftermiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0