Löphund

Den här veckan så har det varit väldigt mycket hundprommisar, mina egna och andras hundar, både runt i sköndal och många långisar ute vid Ågesta med Helene och Kenzo.
Akela höglöper så nu är det ett jäkla sjungade på alla hanhundar som vi möter, och hon ser ut som ett fån och fattar inte riktigt vad dom ylar om, hon träffade en eurasier i tisdags som hon fattade lite tycke för, och han va en riktig cassanova, pussade henne framifrån och jobbade sig bakåt, och då åkte minsann den lilla svansen åt sidan.
Då fick dom inte umgås mer;)
Nu när hon höglöper så får hon gå med flexikoppel och tro det eller ej men hon klarar det galant, drar inget alls utan kommer in när jag ropar på henne och stannar tom när hon ser harar;) duktig tjej är hon

Träningen som jag lovade att ta tag går väll lite så där;) tränade lite igår och hon är duktig så länge belöningen är god.
Vi ska ju tävla om knapt 2veckor men vi hade ju inte planerat ett löp just innan hihi det får gå som det vill, vi ska ha kul iallafall.

Nu ska jag äta grötfrukost sen ut med Kenzo sen tvättstugan ;(
Ha det så bra



Kommentarer
Postat av: Monica och Rudolf

Jag ska inte ställa Rudolf men vi kommer var där och hjälpa till så det går säkert att ordna en liten träff. :-) Ska försöka se till så att jag kan hålla mig runt Aussie-ringen. Vore kul att se om man tycker lika som domaren.



Tävlingen kommer säkert gå galant. Se till hon vet att du har gott godis att bjuda på bara.



Kram

Monica och en ohalt Rudolf

2009-08-27 @ 10:14:52
URL: http://www.gyllenbrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0