Bygg inte trädäck själva =)

Jaha nu har redan en vecka av Peters semmester gått. Men tro det eller ej, det har varit sol.
Jag har ju alltid en massa bra ideer om vad vi ska bygga om eller riva eller bara fixa till, så årets projekt är ett trädäck på framsidan av huset. Det låter ju inte så svårt när man läser om det..............................
Men det är inte alls lätt ;(

Först ska det grävas ur, så vi lånade Håkans lilla grävsak, men det är ju inte så lätt att gräva där det bara är sten och berg, så tillslut så var det djupt i ena änden och sabla berg i andra, hur kul är det?????
Då är det bara att se glad ut och för hand skotta tillbaka en massa nyss borttagen jord :(
Och efter det så ska det på ca 10 cm stenmjöl, och det ska ju helst vara rakt och fint, men det går inte att få det varken rakt eller fint, så innan jag och Peter blev helt galna så Gick jag och hämtade grannen Ola, han har alltid lösningar på allt, så även nu.
Så efter lite råd och uppmuntrande ord så fick vi nya krafter hihi

Och hundarna hjälper ju till genom att mest vara ivägen.
Eller som Wilma och Akela som hade tokrace genom alla högar med jord


Å då blir man ju så här snygga=)

Nu ska jag ut och se ut som jag vet vad jag håller på med igen, ska aldrig komma på något sånt här igen,,   tror jag.

Ha det så bra nu
Kramar från oss alla


Kommentarer
Postat av: steffy

det ser bra ut :) fortsätt kämpa. kram

2009-08-10 @ 13:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0