Dåligt med sömn i detta hus=)

I Fredags kväll så kom Steffy och Puma tillbaka hit, och Daniel som varit med sin pappa i Västervik återvände han med.
Det blev ju som väntat full fart på hundarna som ägnade sig åt att härja runt i full fart.
Lite senare frammåt natten så kom äver Fredrik (min yngst, 20 år) och hans flickvän Sophia också hit, änen dom med en hund, Tiquila 8månaders amstaff.
Ännu mer full rulle blev det ju då.
Så vi kom ju inte i säng tidigare än kl 4, och Daniel skulle upp kl 6 för han skulle jobba på Hultsfred, Metallica spelade, så då vaknade vi ju igen, sen tyckte ju Puma att alla borde gå upp kl 8, men det var bara hon som tyckte det så hon fick ge sig;)
Men halv 10 så va vi ju i skogen.
Dagens schema blev alla i skogen för att plocka svamp och blåbär.


Alla våra små hundar roade sig kungligt med att springa ikapp och försöka hålla reda på 4 st människor som gick åt olika håll i skogen.

Medans Kellie som ju bara vill hitta en lämplig pojkvän fick vara kopplad, och hon va ju inte fullt så road som dom andra virrpannorna.

En Aussie med blå tunga är väll inte helt vanligt=)

Efter 2,5 timme i skogen så va vi alla ganska trötta, och hundarna va utroligt skitiga, dom hade ju sprungit igenom varje kärr dom hittat. Och för att inte snacka om hur mycket pinnar och barr dom tog med sig hem i pälsarna, härregud vi skulle kunnat gjort en brasa av allt det=)

Det blev en eftermiddag framför tvn, Fredrik och Sophia trodde dom skulle vila lite men Akela och Tiquila tyckte ju annat.

Man kan ju inte anklaga min söta hund för att alltid se så himla snäll ut. Jäkla monster är hon.

Jag och Steffy tog det iallafall lugnt franför tvn resten av kvällen och kom ju i säng i lagom tid. Fredrik och Sophia va ute och festade och kom hem vid 2-tiden, och med 4 glada hundar så ska ni veta att alla va vakna igen, men efter en timme så det lugnt igen.
Men vid 4 kom Daniel från Hultsfred då vaknade vi igen, det blir inte så himla bra med sömnen när vi är många i huset hihi men vad gör det.
Söndag va vi i Västervik, jag va så sugen på frukt så jag va tvungen att åka dit å handla, kom hem med 3st nektariner=) men en hel massa annat fick jag med mig.
Sen blev det blåbärspaj och det är ju så himla gott.
När dom väl åkt hem igen så hade jag storstädning, kan lova att det var behövligt, för Tiquila löpte hon med, men har inte kommit på hur man håller rent efter sig:(

Nu är det måndag igen och jag är ensam i huset ända tills i morgon då kommer min svägerska Eva, (hon har ingen hund) så jag och mina 4-fötter ska vila tills dess.

Kramar från oss utslitna=)

Kommentarer
Postat av: Stina

Men herregud vilken helg :)) Blev trött bara av att läsa ha ha. Ha det så bra, saknar er och promenaderna

2009-07-21 @ 09:34:09
Postat av: carina

Jösses! D var fullt ös D. Visst är det härligt när det rör sig?

/C

2009-07-21 @ 11:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0