Lite blandat

Och så har det gått några dagar igen, i fredags så hade Ewa och jag skördefest

på en sockerärta=) men det gav oss en anledning att dricka vin hihi.

Och i lördags så tog jag och Susanne och drog iväg till Västerviks bk för att träna lydnad och agility, och dom hade lovat att det skulle vara svalt, men tänk att det var det inte alls, vi höll på att svettas ihjäl i solgasset, men vi körde på i 1 timme sen var vi helt slut. Men det var kul som tusan även om Akela inte tyckte lydnaden var jättekul i värmen.

Sen kom Fredrik, Tessan, Henka och Hanna förbi så då fick Fredrik hjälpa mig att klippa gräset, och som vanligt så fans det inte luft i ens däcket så fick Fredrik köra gräsklipparen till Stefan för påfyllning av luft.
Jag vägrar ju att kör den där åkgräsklipparen själv för jag tycker inte att den gör som jag vill, första gången jag provade så blev det inte alls bra, den skenade iväg med mig på uppför en liten slänt och jag blev rädd och skulle kasta mig av men fastnade ju i någon spak, så där hängde jag, skrikande och sprattlande, medans Peter och Daniel skrattade så dom höll på att dö.
Dom tyckte det var jättekul, och igentligen så hade jag ju knapt styrfart på eländet, men sen dess så vill jag helst slippa umgås med den.

Igår Söndag så gick vi flera långisar, vädret var svalare men inte kallt.
Därimellan så läste jag och tittade på tv, en riktig slöardag. Och hundarna är också lite sega, så dom protesterade inte alls.

Idag spöregnar det och 12.5 gr hutter hutter, men på med regnställ och ut i skogen, jag tycker att sånt här väder är ganska bra att plocka blåbär i, för då är inte myggen där.
Så jag plockade blåbär med 2 hundar som ska äta blåbär just där jag ska plocka, Akela är värst för hon kollar vart min hand är på väg sen kastar hon sig fram för att komma först=( så tillslut på petade jag till henne på nosen och tyckte hon kunde äta någon annan stans, då kör hon ner hela käften i plantan och rycker upp den och går därifrån. Vilket humör den damen har, men jag fick mig ett gott skratt. Dyblöt jättesur Akela med en hel blåbärsplanta i munnen haha

Sen när vi kom hem efter en timme så ser jag att dessa mördarsniglar håller på att inte min tomt, så in efter salt och nu har jag säkert 200 nysaltade sniglar på tomten, blir ju inte kul när jag ska ta bort dom sen fy tusan, men det kommer inte ske idag.

Nu ska jag sätta mig i soffan under en filt och läsa och dricka kaffe.

Kramisar från oss

Kommentarer
Postat av: Elin & Mr M

Det verkar som sagt som att ni har det skönt där nere. Nu är det bara 2 veckor kvar till semestern!så j-vla skönt det ska bli att få vila upp sig lite:-)men jag har ju varit ledig i en vecka nu, en liten mini semester så jag ska väl inte klaga...hihi

2009-07-06 @ 13:49:54
URL: http://akjasmirko.bloggagratis.se
Postat av: carina

Halloj, verkar som ni har det bäst där nere. Här har det satts igång med lydnandsträningen igen och hur det går ja det visar sig snart hoppas jag...



/C

2009-07-11 @ 10:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0