Midsommar

På midsommarafton så väckte Peter mig redan 5.30, och det är inte riktigt min tid på dygnet, men vi packade ihop oss och stack ner till landet.
Och det var ju skönt att komma fram tidigt iallafall för vi hade ju lite jobb att göra.....
Man kan ju säga att tomten var lite lummig=) och 3000 m3 med högt gräs är ca 2900 m3 för mycket, hihi.
Men efter några timmar så tog vi ledit och gick till Håkan och Susanne för lite fest.

Vi åt och drack gott
Och sjöng rolig visa med tillhörande utstyrsel, här ses Susanne och Ewa

Steffy och Daniel

Håkan

Leffe

Håkan och min man Peter

Och så jag själv så klart, Jag skrattade så tårarna rann och då är det inte lätt att försöka hålla 2 sockerbitar under läppen=)

Och så hade vi ju med oss alla hundar som fins i bekantskapen
Kellie Puma Akela Wilma Cicci 14,5 år och så Astrid

Och så Beata som inte ville vara med på gruppfoto 10,5 år gammal grandis

Självklart så plockades det ju blommor och kläddes en stång som vi hoppade runt med diverse danser, jag föredrar ju små grodorna och jag tror faktiskt att jag har dansat den varje midsommar i hela mitt liv, med eller utan barn.
Och så funderar jag över varför mina barn tycker jag är pinsam ibland;)

Och detta lilla underverk fick fira sin första midsommar. Meja 1 månad, se så snällt hon sover i min famn.

Akela tyckte inte om trollet som fans på tomten, riktigt otäckt va det faktiskt, och inte backade den när hon skällde på det heller så det var ju bara för Akka att sluta fred med det;)

Vi spelade krocket också, så redan vid 9 tiden så var vi trötta och tog oss hem, och klockan 23 så tror jag att hela våran familj sov, Jag, Peter, Daniel Steffy och hundarna.

Resten av helfen så har vi ju ägnat mest åt vårat j...a gräs. Men nu är det mesta klart, och Peter har tagit Steffy och Daniel med sig hem till Sköndal igen.
Så nu är det jag, kellie och akela kvar.

Ha det så bra nu.
Kram från oss i Ankarsrum

Vi

Kommentarer
Postat av: steffy

Tack så hemskt mycke för en trevlig midsommar och trevlig helg, ha de super bra nu så ses vi, kommer sakna våra promisar å träningar nu. kram på er

2009-06-21 @ 19:53:55
Postat av: ewa

hahaha, skitkul midsommar..o resten av sommaren kommer bli minst lika kul. puss

2009-06-24 @ 22:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0