3e tävlingen avklarad

Jaha så har vi då gjort våran 3e tävling.
Och inte tusan gick det så himla bra det inte.

Platsläggande 10
Tandvisning     10
Linförighet         7 steg i vä sväng,snett sättande,dålig språng
Läggande          0 ligger inte
Inkallning           9 ngt långsam
Ställande            7,5 dk
Apportering       8 för apporten i hundens mun
Hopp                   7,5ngt segt, dk,snett sättande
Helhet                 7

Summa           147,5

Ja herregud Akela hade ett tempo som en sengångare =( genom hela programmet. TRÅKIGT

Men hon var duktig på platsen, för 2hundar reste sig, som låg brevid Akka, men hon låg kvar. STOLT MATTE för det.
6 hundar vägrade läggandet, så hon va ju inte ensam om det iallafall=)
Och hon håller apporten, och det trodde jag ju aldrig skulle hända, Sä vad sitter jag här och klagar för, hon är ju min jätteduktiga lilla skrutt som kan ordentligt när hon vill, bara synd att det inte är när jag vill, hihi

Nu ska vi ta nya tag, vi har en träningstävling på Ågesta i morgon.

Och ett stort tack till min Steffy som ser till att jag håller mig i skinnet, och alltid är med mig. Kram till dig, du är guld

Ha det så bra
Kram från oss

Kommentarer
Postat av: Monica & Rudolf

Det var väl inte så dåligt ändå. Bara att träna lite till. Rätt var det är så sitter alla moment på samma tävling. :-)



Lycka till imorgon.



Kram

2009-06-10 @ 22:26:06
URL: http://www.gyllenbrun.se
Postat av: steffy

klart jag e me :) i höst tar vi nya tag tillsammans.. kommer va skit nervös imorrn så då får du stötta mig kram

2009-06-10 @ 22:40:34
Postat av: Elin & Mirko

Nästa gång grejar ni det!:-) Bara ni får till läggandet under gång så att det fungerar på tävling så har ni ju ert 1:a pris!/

2009-06-12 @ 21:38:57
URL: http://akjasmedix.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0