Kellie utställning i uppsala


Imorse så vaknade jag kl 5, och det är ju inte riktigt min tid på dygnet, men jag kunde inte somna om, så vid kl6 så råkade jag väcka Peter :) så hade jag lite sällskap å se på tv.

Vid 7 så tog jag hundarna på en prommis i spöregn, Akela som inte har några problem med att blöta ner sig eller skita ner sig, hade ingen lust alls att gå i skogen i regnet !? måste varit fel tid på dygnet.  haha

Sen vi 9 så lämnade jag Akela hos Danne och Gittan ( mina underbara grannar och osvikliga hundvakter) sen packade vi in kellie och Nova (9 månaders blandras)  Och Novas matte Stina i bilen och drog iväg till Björklinge i Uppsala på blandisutställning. Och tro det eller ej vi körde fel och fel och fel trots att vi hade färdbeskrivning med oss =) Det var Stina som dirrigerad hur det skulle åkas, så jag är oskyldig, fniss

Men väl framme och efter mycket väntan så kom Kellie 2a i öppenklass, Min nästan 7åriga tjej hon är så fin så=)

Så här löd kritiken:
Mycket trevlig feminin lugn tik.
Bra hals och rygglinje
Väl ansatt svans
Bra front och bröstdjup
Rör sig bra från sidan med bra steglängd
Bra vinklad fram och bak
Härligt tecknad med bra päls och glans

Så nu har vi gått en timme i skogen, så nu ska jag bara slappa resten av kvällen.

Akela hade föresten skött sig utmärkt, och det gör mig jätteglad, hon har alldrig varit borta förut. Men det va nog så att jag hade mer separationsångest än henne.

Ha det jättebra nu !!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Monica & Rudolf

Grattis till andra platsen på utställningen. Snart är det ju dags igen för er att sopa banan med oss andra. :-)



Kram

2009-05-10 @ 07:28:42
URL: http://www.gyllenbrun.se
Postat av: carina

GRATTIS!! till den fina placeringen!



/carina

2009-05-10 @ 10:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0