Rugghöna


Vad tycker ni om denna skönhet??? Haha jag tycker hon ser jättehemsk ut.

Sista tiden så har jag ju haft STOR träning av mig själv på att inte bli så spänd vid kommenderring, och när Steffy och jag har tränat så har det gått riktigt bra. Så jag ger mig själv en liten guldstjärna, fniss.

I måndags så skulle jag ta en ordentlig prommis med bara Akela för att jobba på hennes intresse av vilt (hon går med lina när jag har båda hundarna med), men först mötte vi Maggi och Gant så det blev bus och lite lydnad i stället, sen han jag nästan ända hem, då ringde Helen och undrade om vi skulle köra lite uppletande, och det skulle vi ju då såklart, så in i skogen igen.
Och tro det eller ej , men det gick ju riktigt bra, med våra mått mätt. Hon hämtade både handskar och en plånbok efter lite hjälp =) men det går frammåt. Hon kommer ju inte in med sakerna ännu, men hon kommer närmare och närmare.
Vi gick ut vid 5tiden och när vi var på väg hem igen såg jag att klockan var halv 8 så vi hämtade Kellie och gick kvällsprommis på en gång, kom hen vid kvart över8, dyngsura för det regnade hela tiden.
Sen somnade Akela med huvudet i sin säng och kroppen utanför, hon var helt slut.
Mina skor jag hade då,är fortfarande blöta, tur man har flera par.

Igår hade vi träningskurs på Ågesta och det gick bra där med, men blev ett himla race när en hund började kuta runt och tog med sig både Akela och puma i leken.
Hon höll apporten riktigt bra, blir så glad=)
Men platsen tar vi det lugnt med ett tag till eftersom hon har börjat resa sig:(

Nu ska vi ut och få en omgång av Elin, får se hur det går

Ha det bra

Kommentarer
Postat av: carina

HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!!!



/C

2009-05-22 @ 14:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0