Fy för fönstertvätt


Hej hopp!!
Igår blev det riktigt segt på eftermiddagen, men när jag höll på att somna så kande jag att det var dags att gå ut å röra på sig, så vi tog en skön 2-timmars med bus och bad i Flaten ( ja jag badar ju inte,brr)

Idag vaknade jag kl6, fy tusan, slummrade sen till halv 8, mycket trevligare tid. en timmes promenad.
Sen startade jag med fönstertvätt, och det är något av det tristade jag vet, inte för att skälva tvättandet är så jobbigt,
Med det tillkommer ju hundra andra saker, blommor som ska duschas, gardiner tvättas, torka all målning runt om, flytta soffor och bord å stolar. Så innan man ens har nått fönstret så ser hela hemmet ut som ett slagfelt.

Och då kommer ju också alla hårtussar/dammtussar fram,( som trots dammsugning varje dag) har överlevt.
Snabbt åker tussarna över golvet och efter kommer en överförtjust Akela, som kör slalom mellan hinkar, pallar och all annan bråte som ju nu står utspritt, och slår omkull en blomma (som jag glömde ta till badkaret) så jord på golvet, men det hindrar inte henne inte, nä hon tar ett varv till och river ner en burk med vatten och blomskott i.
Så då måste man ju ta hand om det innan fönstertvätten ens kommit igång.


Men jag har ju tur som inte behövde stryka gardiner iallafall, för min strykbräda har dött och hamnat på tippen och jag har inte skaffat någon ny (tycker det är tråkigt att slänga pengar på sånt som inte är kul)
Men min underbara mamma på 73 år bor nära mig och hon stryker så glatt så. Tack mamma.

Nu flera timmar senare är fönstren rena, gardiner uppsatta, hälften av möblerna på plats.
Nu skiter jag i resten, ska ta hundarna på en lång vända med Steffy.

Ha det bra och njut av solen

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Inga bilder från lååååånbgisen igår :-(

2009-05-27 @ 08:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0