Planering inför ...................


Idag är det ett jäkla regnande ute, och imorgon är det dags att ställa ut rugghönan i Österbybruk,
Och jag kommer bli himla sorgsen om det regnar då med, för då ser hon ju ändå tanigare ut, om det nu är möjligt.
Så jag hoppas på solsken, hoppas hoppas

Det är alltid ett himla planerande innan man ska iväg på såna här upptåg, är ju så mycket man ska ha med sig, som vaccinations intyg, rätt koppel, matsäck, filtar, ja just det man kan ju inte sitta på filt om det är blött, så jag tog Peter under armen och åkte iväg till Jysk för att köpa ihopfällbara stolar, så smart av mig=).
Och så halkade jag in på Rusta och hittade ett par blommiga stövlar som jag va tvungen att köpa och lite godis så klart.
Sen till mataffären för att handla till matsäcken, några goda mackor kunde vi ju enas om att ta med oss, så så långt var vi överens, men vad ska då vara på????
Jag ville ha hemgjord skagenröra, det ville inte Peter, han skulle ha en med ägg och en med rostbiff, så tillslut så kom vi ut ur affären med en stor påse och 280 kronor fattigare. Ska det inte vara billigare att äta medhavd mat än att köpa något på plats?? (skakar undrande på huvudet)
 
Nu är iallafall min röra klar, Kellie är redan hos Gittan och Danne.
Jag och Akela ska snart ta en långis tillsammans med Stina och Nova.
Sen ska det badas, men för att bada Akela så krävs det en del planering med, alla mattor måste tas bort, stänga dörrar, täcka golven med handdukar (man badar inte henne bara för skojs skull)
För hon drar fram som en tornado så fort hon tycker att hon är färdig, och gnor sig mot allt hon lommer åt.
Vid ett tillfälle när jag badade henne och inte tagit bort mattan innanför ytterdörren så använde hon den som handduk, och det ressulterade ju i att hon va lika skitig igen, det är inte alltid kul med hund som har massa vitt i pälsen, hihi

Ha det så bra nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0