Akela höll på att kvävas av en pinne

Idag har jag och Vigge varit ute på en långis och Akela och Tindra har rusat runt som tokar och badat för att sedan gräva gropar, resultatet av det blir mycket skitiga hundar. Akela har nog inte en enda vit fläck nu haha

Men på hemvägen så sprang Akela som vanligt och tuggar på pinnar, sen ser jag hur hon bara står och kväljer, får inte luft, fy fan vad jag blev rädd. kollar snabt om jag hittade något som fastnat i munnen, men inte då, det satt i halsen, vända uppochner på henne och trycka i mellangärdet (vet inte vad det heter när man gör så) sammtidigt försöka få tag på min osvikliga granne Elin. Vilken cirkus och inte släppte skiten heller, sen när jag väl har fått tag på Elin så hon springer benen av sig då vänder jag stackars Akela för 3e gången och då kom pinneländet upp.
Tror inte jag har varit så rädd i hela mitt liv.
Men jag är ju glad att jag har varit på första hjälpenkurs för hundar så jag hade en aning om hur jag skulle göra.
Akela är nog lika chockad hon för hon är helt slut, och det är ju inte så ofta som det händer.

NU ska jag vila, för jag är helt skakig fortfarande.
Ha det så bra


Kommentarer
Postat av: carina

Stackars er! Jag vet hur rädd man blir, vad duktig du är som fixade det hela!



/C

2009-05-22 @ 14:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0