Lite om mycket

Jaha och som vanligt så springer dagarna iväg i en rasande fart, jag fattar inte hur det kan gå så fort, och det ända jag tycker jag gör är att vara ute med hundar, mina som andras jaja det kunde ha varit bra mycket tristare än så.

Under veckan så har vi varit ute på Gålö på friträning, dagen till ära så hade dom en del av ett vildsvin med sig som dom sprang runt och distraherade alla hundar med =)
Jag kan lova att det ryckte i Akela för att få springa fram till den, men hon skötte sig kanonbra, och hon hade inte koppel på sig. Hon är duktig min lilla tjej.
Sedan hade dom skott, och Akela tycker det är lite jobbigt men äta godis kan hon ändå, matvrak.

Vi har även varit på Ågesta och tränat. Och jag tycker att hon har blivit kanonduktig på det mesta nu.

I Tisdags så skulle dom ha ett planerat stömmavbott mellan 8-16, så jag och min Mamma åkte iväg på bio, och som alltid när vi ska göra något så blir det tokigt.
Mamma skulle in på toa och hon klarar inte detta med koder mm för att komma in, och jag går ju aldrig på toa ute så jag fattar noll.
Men men jag ser en koddosa utanför en dörr, trycker in koden och vi går in, jag väntade vid handfaten på att mamma skulle bli klar.
Då kommer det in en karl som tittar undrande på mig men ställer sig i ett litet bås och uträttar sina behov.
Herregud jag hade släpat in min Mamma på herrtoa, snacka om att ha noll koll.
Sen skrattade vi oavbrutet ända tills filmen startade, då va vi tysta, men efteråt så va det ju fullt skratt igen.
Det är alltid så här när jag och mamma ska göra något, men kul har vi.
Hon är underbar min mamma.

Igår så packade jag och Fredrik in hundar mm i bilen och åkte till småland.
Gick fin fint förutom att jag tvångsmässigt ska lägga mig i hans körning, du kör för fort, du ligger för nära........ så låter jag hela tiden.
Så efter ett tag tog jag fram datan och lekte lite. Då får Fredrik hjärnsläpp och svänger av mot lindköping?????????????????? ha sa att det stog en skylt med Västervik.
Hett tips prova inte den vägen, för man åker bara runt runt runt på yttre ringleden. efter ca40 min hittar vi iallafall väg 35 mot Västervik. Den vägen är smal och krokig och så regnade det med och mörkt som bara den.
Vi är nu helt överäns om att i fortsättningen åka Norrköping sen mot Kalmar.
Vilken resa tog en bra bit över 4 timmar.

Men vi kom fram. och det är ju huvudsaken.
Nu ska jag lägga mig å läsa lite
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0