Akelas MH


Ja nu har vi äntligen gjort vårat MH, och det va ju jättekul =)
Eftersom jag inte orkade skriva hur det gick så blev det ett foto på protokollet, om ni inte ser så får ni skicka en kommentar så får jag skriva då.

Akela charmade alla som var med och dom tyckte hon va en helmysig och glad tjej, så jag är ju som vanligt stolt.
Vi hade lite problem vid "haren" då hon ju väntar på ett varsågod, så första skicket så stannade hon länge hos mig innan hon slutligen beslutade sig för att långsamt se efter vad det va.
Andra skicket så sprang hon efter varsågod men inte i rasande fart.

Så när vi kom till avståndsleken så sa jag varsågod så fort hon fick agera på egenhand, och det gick fort då.

Spökena skällde hon ut ordentligt men med viftande svans/stump, men gick raka vägen fram och hälsade.

Skramlet tyckte hon va jättespännande, så alla tyckte hon skulle få en sån i present, hon ville stanna hos den jättekuliga saken haha

Skotten reagerade hon ordentligt på men tog snabt upp leken igen, men under passivitet med skott så skällde hon. Så en 3a på det. Men det är visst godkänt sa dom.





Ja lite bilder från  dagen ;)



Peter och Steffy har köpt varsin systemkamera så mycke fotande blev det;)

Igår va vi på utställning på Nynes bk och det var jättekul det med =)
1a i kv 2a kk

22månaders feminin tik huvud med lite tunn underkäke
lite tunga öron, tillräcklig hals, tillräckligt stark rygglinje,
bra bröstkorg och benstomme, bra tassar, balanserade vinklar fram och bak
rör sig med bra steg, ngt långsträckt helhet,
ngt högt hull, trevligt temprament.

Så löd kritiken, men jag undrar var i hela friden han hittade hullet på henne, hon är ju en riktig benget ;(

Vi träffade ju såklart Danne, Monica och Rudolf, och dom här syskonen blev ju så glada att träffas, men det är ju inte jättelätt att försöka fara runt med koppel på hihi

Men en jättekul helg har det varit och jag är jättenöjd med alla resultat ( undrar när jag ska kunna säga det om lydnaden )

Nu ska jag släpa ut en jättetrött Akela och Kellie på en prommis i det sköna höstvädret

Kram till alla

Kommentarer
Postat av: Steffy

Tack för den här helgen super kul :)

2009-09-27 @ 19:38:53
URL: http://www.trixapuma.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0