Nu är det vår!!!!!

Ja nu är det vår och väldigt väldigt länge sen det hände något här......
Men i ärlighetens namn så hände det inte så himla mycket på hund/träningsfronten under vintern.
Men många underbara promenader i underbart vinterväder blev det ju, Jag och Akela tycker snö och kyla är underbart, medans Peter och Kellie tycker det är hemskt haha Kellie vande sig så köldkramperna gav med sig men täcket har hon nästan slitit ut denna vinter, Peter kommer aldrig lära sig tjusningen med vinter. Kan lova att han har svurit över denna vinter haha

Men nu är det ju VÅR, och då njuter jag av att det blir ljusare kvällar och varmare och det är ju underbart det med.
Träningen går nu i inriktning på lk2 och vi sneglar också lite mer på spår och uppletande ,
måste ju säga att Akela är ju glad i allt,
Akela har också tagit på sig jobbet som tränare av rådjuren, så dom rör på sig ordentligt ;(
Hon är också självutmämnd städare av kattskit och annat som nu kommit upp, hon är en riktig äckelhund ;(

Hon startade också badsessongen för ca 1 vecka sedan, nu i kväll valde hon dock ett dyngbad..... så nu ligger hon mycket nöjd och sover och luktar allt annat än gott.

Jag ställde ju ut Akka i påskhelgen och det gick ju bra, men inte ända fram
1a kv
2a kk
2a btkl
ck
reserv cacib

Men nu vill vi faktiskt ha cert........
Vi ska åka till Västerås nästa helg och ställa henne.

Så det blev en liter sammanfattning av början på detta år.
Kan tacka Carina för att det blev skrivet här, för om hon orkade skriva i sin blogg så kunde ju inte jag vara sämre...............

Kram till alla


Kommentarer
Postat av: carina

HA du förstod direkt vad jag syftade på! Jag håller med Peter FY TUSAN för vinter. Leve vår, sommar och höst! /C&O&D

2010-04-18 @ 07:50:34
Postat av: Steffy

De va på tiden att du skrev här hihi :) Vi får ta lite träning snart :)Kram

2010-04-18 @ 18:53:36
Postat av: jeanette

Hej.

Vilken sötnos o vilken härlig färg.

MVH

Jeanette & Cleo

2010-05-19 @ 14:32:40
URL: http://shihrottz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0