Spår, uppletande och blåmärke

Vaknade halv 6 i morse, helt i onödan. Kvart i 7 gick vi ut i skogen å njöt av fågelkvitter, tog med hundarnas frukost ut som jag kastade över en stor bit av golfbanan, tog dom 25 minuter att äta på det sättet haha.

Kom ham vid 8. Kl 9 åkte vi med Elin å la spår, gick klockrent första halvan, sen tog nog näsan semester ;( hon bara strosade runt i maklig takt, men hon såg väldigt nöjd ut, men markerade pinnarna i alla fall, hur hon nu hittade dom fattar jag inte.

Sen trampades en ruta med 5 föremål, skickade Akela och det gick i en faslig fart ut, hämta och tillbaka, sen skulle jag skicka Kellie, då blev egot Akela tokig när jag satte på henne kopplet så hon nöp mig i armen, Hon fick då se en ny sida av sin matte, jag blev tvärarg och la kvikt som tusan ner henne på sidan, och där låg hon kvar. Sen sa inte hon ett ljud till.... Jag har nu ett präktigt blåmärke på insidan av överarmen. Funderade ett tag på att förvandla henne till ett par tofflor, men kom på att jag använder ju sällan det.
Hur som helst efter den insidenten så kom alla saker utom en in igen.

Sedan åkte vi till ssbk och körde lydnad, och kan skryta med att hon gick så himla bra.
Hopp sitt hopp har vi inte kört sedan i höstas, och då gick det sådär. Men idag såg det ut som hon inte gjort annat än hoppat ifrån mig. Blir så glad

Samma med apporten, kastade ut den, och på komandot så for hon iväg, grep den och rusade tillbaka.............. har aldrig hänt förut.
Fot, inkall med ställande, läggande under gång allt gick så jäkla bra, så jag undrade om jag hade rätt hund hihi Kanske lönar sig att få ett utbrott ibland ;-)

Nu ska jag snart till Tandläkaren, inte alls lika kul.
Akela ska ut å springa med Elin och Mirko, ska bli spännande att höra hur det gått sen.

Ha en bra dag Kramar från oss

Kommentarer
Postat av: Monica & Rudolf

Jisses vilken träningsdag...och allt det på förmiddagen låter det som.



Kul att allt gick så bra. Det är då man verkligen får lust att träna mer. :-)



Självklart måste vi ses snart...den här och nästa helg har vi fullt upp. Kanske den 13 maj och lite träning ihop?



Kram

2010-04-28 @ 21:58:06
URL: http://www.gyllenbrun.se
Postat av: carina

Ja de kan vara lite ego ibland och behöver säkert påminnas om vem som bestämmer ibland, vilken härlig träningsdag ni verkar haft ändå.

/C

2010-04-29 @ 16:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0