Fy så tråkigt allt är

Och så va det fredag igen, Peter ska på julbord med jobbet ikväll så jag är avis som tusan.
Det är ju fusk att han får äta julmat när han inte uppskattar det lika mycket som jag gör ;-)

Själv ska jag nog dra något gammalt över mig och sova. Jag har hamnat i en långvarig irritation som vägrar släppa, allt bara strular hela tiden och sånt gör mig helt galen.
Tror nog att det beror på understimulering av min egen hjärna hihi Saknar att ha en hel Akela att göra av med energin på. Och jag lovar att hon tycker lika som mig.
Det är som om hon och jag är i en evig konflikt just nu, mest om den där sabla skon som ska sitta kvar på tassen när man är ute, men som hon hela tiden lyckas få av sig pga att hon drar, hoppar och skuttar som en galning. Och det är inte skönt att sitta utan vantar å  sätta på och knyta om skon var 3e minut, det är skitkallt.
Och har jag riktig otur så hinner Kellie få köldkramp medan vi är stilla...... *sliter mitt hår*
Jag hoppas så mycket att vi får klartecken för mer aktivering/promenader när vi ska till vetten den 15/12. Annars får dom nog skriva ut något lugnande till mig ;-) hihi

Men vi är ju inte helt inaktiva vi tränar ju några minuter varje dag (dock räcker det inte för skruttan)
Nu är det lite fokus på vittrings träning. Hon är duktig och fattar fort att hon ska ta den som luktar matte, men ibland får hon överslag och racar runt så pinnarna far åt alla håll.( tror hon blir så lycklig över att få jobba lite så energin bubblar över)
Men det går fort att lugna ner henne och få henne att focusera igen.

Blev ju ett himla glatt inlägg det här *skäms lite* men det är så det känns just nu.
Tröstar mig med lite bilder







Vacker med snö på träden =)

Ha en trevlig helg


Kommentarer
Postat av: carina

Jag förstår att det känns hopplöst emellanåt MEN snart ska du se att det är ett minne blott och ni är tillbax på mattan igen! kram carina & dogs

2010-12-12 @ 05:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0