Snö och blåst= dålig kombination

Snö och blåst är en otrevlig kombination tycker jag =(
Akela därimot tycker det är underbart, så våra små rundor består av en del irritation nu från både henne och mig, Hon för att hon inte får rusa runt och jag för att det är ett rent hell.... att hålle henne lugn/still. Hon har nu utvecklat både trav och galopp på stället, utan att komma en enda liten cm fram samtidigt som hon håller på att strypa sig själv i halsbandet, (hon har inte stryphalsband) och jag muttrar och svär långa harranger om att hon ska vara LUGN.
Tycker så synd om henne, hon älskar ju snö :-(

Vi har nu sedan skenan försvann börjat träna lite smått inne, nu kan hon ju sätta sig ordentligt igen.
Så ingångar, backa, fjärren (alla 3 skiftena) är det vi tränar på nu.
Det är ju lite bökigt eftersom hon är galet övertaggad och det går ju inte att göra slut på energin ;-)

Såret är nästan helt ihopläkt nu, och det gör mig SÅ glad, sitter och väntar på att en veterinär ska ringa och tala om hur vi går vidare nu. Med omplostringar/lindningar och även hur man utökar promenader.
Fick ju inga riktiga svar sist jag va där, så alla frågor kommer ju nu när man ser att det blir bättre för varje dag ;-)


Kellie är alltid med och övervakar omläggningarna, så det går rätt till hihi

Det va ju sagt att jag inte skulle linda hennes tass med wetflex lindorna, men det är ju helt omöjligt att då få något att sitta kvar utan, så det blir sånt iaf, fast inte flera lager så klart.

Ha nu en bra dag.
Kramar från oss


Kommentarer
Postat av: Carina

Men det borde väl gå att simträna med henne så snart såret är läkt. Då får hon ju möjlighet att göra av med energi,bygga upp musklerna igen utan att slita på leder,senor och muskler. Vet inte riktigt vart du bor. men det finns en bra simbassäng i Bålsta. Där går man då först och tränar tillsammans med ägaren. Sen kan man köpa ett kort och få träna själv med sin hund. Bokar bara en tid och får en kod. Perfekt. Rent fräscht och trevligt.

2010-11-24 @ 11:55:34
URL: http://www.stingyskennel.zoomin.se
Postat av: carina

Härligt att ni kommit så här långt i läkningen men förstår att det känns tröstlöst ibland rusar man på måste man strax backa. /kramar carina&vovs

2010-11-25 @ 17:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0