Akela som sängkamrat tär på sömnen

Jaha så va det Lördag igen, grått ute som tusan TRIST

Känner mig mest som ett ihopknölat iväg kasstat kvitto idag.
Akela har en helt fantastisk förmåga att ta upp det mesta av platsen i sängen ;-(
Somnade vid halv 12 i går, vaknade vid 1, då låg hon som ett sträck mitt över min säng, vilket gjorde att jag hade ca 110 cm längd att "sträcka" ut på, ahh jag är faktiskt 161 cm lång, med andra ord vaknade jag rejält ihopvikt, aj aj ont överallt, fick vanka runt lite för att räta ut mig igen.

Sen flyttade jag runt Akka så hon låg raklång mella mig och Peter, somnade snällt om och vaknar igen efter ett litet tag, Då ligget jag längst ute på kanten med underkroppen, överkroppen låg kvar i mitten, Akela ligger som ett plåster längs halva min kropp och trycker ut mig mot golvet.
Upp igen å sträcka ut kroppen rätt igen.......
Så här är alltid nätterna här hemma, ett annat alternativ är att man vaknar av att hon ligger rakt över mig........;-( Nu undrar ni ju varför man inte kastar ner skrället på golvet, eller hur.

Men att flytta en 20kilos motsträvig Aussie mitt i natten kräver styrka, hon hjälper inte till alls, och när man väl fått ner henne på golvet så ställer hon sig bevid min kudde och drar djupa, djupa suckar, som talar om hur utstött och sårad hon är.
Men älskar ju henne iaf

Hennes tass blir bättre för varje dag, och på Tisdag 16/11 ska vi till vet och kolla om senorna är ok. Så med massa tur så är vi snart av med skenan iaf, den är ju inte lätt att få att sitta på rätt plats eftersom hon inte är jätteduktig på att vara lugn hihi

Igår gjorde jag en liten uträkning på kostnader för denna glasbiten i tassen
Veterinärbesök 20012 kronor
Medicin 1527kronor
Lindor, kompresser mm 512 kr men det är säkert det dubbla, har ingen ordning på kvitton.

Säger bara att försäkringar är bra att ha =)

Nu ska vi ut på en liten runda innan vi gör en ny omläggning igen

Ha en bra helg. Kram

Kommentarer
Postat av: carina

Du är verkligen tålmodig! Vilket jobb du lagt ner förutom alla pengar, hoppas Akela snart är på tassarna igen fullt ut att hon fått sitt nu och aldrig mer behöver skada sig! kramar carina

2010-11-13 @ 09:45:43
Postat av: Monica & Rudolf

Ha ha. Ja vad gör man inte för våra bästa vänner? Jag har sån tur att Rudolf ligger hopkurad på "sin" kudde mellan mig och Danne och Tiffy ligger mellan benen på mig och har mitt ben som huvudkudde.



Skönt att det går framåt med tassen. Håller tassar och tår för att alla senor är ok.



Kram

2010-11-13 @ 15:46:55
URL: http://www.gyllenbrun.se
Postat av: Zita

Ja du, jag skulle inte vilja vara utan hundar i sängen =) Det e ju sååå mysigt! Jag har ju små hundar men dom kan verkligen ta stor plats i sängen. :D

Längtar tills ni kommer ner till Småland.



Kramizar

2010-11-14 @ 01:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0