Lite strunt bara

Jaha då har vi kommit till Tisdag och ingen veterinär har ringt och jag har inte orkat ringa upp dom heller. Men tycker att man borde få hjälp så man vet hur man går vidare=(
Men vi fortsätter gå våra små rundor, och det blir svårare och svårare att hålla skruttan lugn och på alla 4 tassarna ;-) hon gör allt hon kan för att kunna springa å skutta runt.

Igår tog vi en liten tur ute och tränade linförighet, och jag kan lova att det hade varit en klockren tia om hon gått så  på en tävling,

Blev även lite shejp träning tanken är nu att hon ska kunna sätta hö tass framför/ över vä. andra hållet kan hon.
Target består som vanligt av en pappersbit.
Men hon fattade inte alls vad jag väntde på, hon satte bara vänster tass på biten och belöningen kom ju då aldrig....... efter ca 5 minuter va hon irriterad som tusan och stoppade hela pappersbiten i munnen, tuggade lite på den och sedan spotta ut den igen.......
Trodde jag skulle skratta ihjäl mig, hon har ju så härliga miner den lilla damen ;-)
Tillslut efter låååång tid kom rätt tass på rätt ställe (ny lapp) och godis kom, sen va vi klara med den träningen.

I lördags fyllde Peter år,  så fika och bullätande typ hela dan blev det.
Innan alla kom så skulle ju stjärnor och adventsljusstakar upp, och jag har köpt nya stjärnor som står på fot, skulle ju vara en enkel sak att sätta ihop, då man bara fäster endarna med magneter.......fel fel fel  magneterna lossnade, så nu är dom tejpade och häftade, funkar ju det med.

Nu ska jag laga mat, blev akut hungrig =)
Ha det bra


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja det är underbart att se när 25-öringen ramlar ner. Förr hade jag så svårt att vänta in och ville alltid hjälpa till för att få det gjort. Men då lärde dom sig ju inte det från grunden. Men hundar är så underbara då de gör något får en godis..gör det igen och får ytterligare en godis..och då förstår dom. Tänk om vi människor kunde vara lika smarta..hahaha

2010-12-01 @ 15:41:21
URL: http://www.stingyskennel.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0