Bandagbyte

Nu har jag och Elin haft ett slagsmål utan like med Akela.

Jag förstog ju att detta inte skulle bli lätt, men att det skulle bli så här jobbig kunde jag aldrig tro.
Att lägga henne på badrumsgolvet och ta av bandaget gick nästan smärtfritt, men att duscha ett öppet sår, som går hur djupt som helst va inte en lek. Ena tån bara hänger ser det ut som, jätteäckligt.
Hon sparkade och skrek som en galning. Det måste ha gjort jätteont =( Stackars hund

Sen bar vi ut henne i hallen för torkning och banagering, och det blev ännu jobbigare. Fick sätta på henne tratten så hon inte kom åt att bita.
Nu är hon iaf omlindad på mimmivis, det blev nog inte riktigt som det skulle då det är väldigt svårt att jobba med ett ben som far fram och tillbaka i full fart.

Vet sa igår att om det gick bra att lägga om detta hemma så skulle jag boka besök på Torsdag.
Nu har jag bokat besök till på Måndag.
Det är ett under att vi inte bröt benen på henne i detta slagsmål.

Nu har hon ju jätteont igen, och bara grter, vill inte stödja alls. Men jag får väll vänta några timmar och se om hon sätter ner tassen annars får jag iaf försöka linda om allt. Men hoppas hoppas att jag slipper det.


Nu ska jag ta en migräntablett och vila ett tag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0