Nu tar vi lite roligt sen i höstas =)

Vaknade med en sabla migrän och alla tabletter är slut, pust, dessutom är brödet och filen slut, Batterierna till mjölkvispen tog slut, batteriladdaren hade gömt sig längt inne i ett skåp. Peter jobbar, halt ute, Akela är mer än rastlös......
Så nu har jag beklagat mig över denna dag =)

Alla inlägg har ju bara handlat om den fördömda tassen, men vi hade ett liv innan den med.
Har under hösten ställt ut Kellie 2 gånger på blandis.
Hon knep 1a priset bådag gångerna i seniorklass=) Snygg tjej
Och när man vinner på en blandisutsällning så vinner man mycket bra saker.
som 1 års veterinärsförsäkring upp till 20000 kr i Folksam
15 kr hundmat Blev en säck Eukanuba och en säck Alg guttens (det vet jag inget om, men går ju att fylla ut med iaf)
Och massa hundben/kex
Leksaker
hundkoppel
Bajspåsar och säkert har jag glömt nått

Farsta i Augusti

kolmärden i September

Så nu när Kellies försäkring skulle betals så skickade jag bara in mina 2 presentkors, och hon är nu försäkrad upp till 40000 och det kostade inte en enda krona. Räkningen skulle kosta 2700 kr
Och det va ju tur att det kom nu när Akela är dyr i drift =)
Hundmat har vi så vi klarar oss i flera månader till Akka, måste bara handla seniorfoder till Kellie.

Hösten va ju ocskå fylld med massa träning, svett och tårar med Akela.
Men hon älskar ju att jobba även om hon ibland ser helt oförstående ut när man säger något till henne ;-)
Så har hon varit med ruten, Jag har haft hjälp av både Elin och Helene och vi har nästan slitit vårat hår i frustration. Hon VET så väl att hon ska springa in i den, men speler helt blåst och stannar framför, eller ställer sig vid en kon och tittar glatt på mig. "Kasta bollen nu matte"
Men tillslut kom vi på att vi skulle köra konkurans med Mirko.
Vi ställde upp både hundarna, peppede och skickade först Mirko. Jädrar va sur hon blev haha
Men sen va det minsann inget proben att springa in i mitten.
Vi har tidigare gjort samma sak med apporten, eftersom hon strosade sakta ut å hämtade den.
Men med konkuranse blev det en himla fart. Som hon då haft kvar även när vi tränat själva.
Hon är ju en tjej med egna ideer =)

Nu ska jag nog ta mig till affären och handla något att äta.
Ha en bra dag
Kramar från oss





Kommentarer
Postat av: åsah

kul att du läser bloggen! ja, hehe, jag har upptäckt att en plan med bra mål gör det mycket lättare att vara envis! då vet man vad man vill och det hjälper såå mycket.. känns så mycket bättre. sen så kan man utvärdera och det är verkligen underskattat.. så det är ett tips!

2010-10-23 @ 11:04:10
URL: http://asahmedhundar.wordpress.com/
Postat av: Monica

Grattis till alla framgångar.



kram

Monica

2010-10-25 @ 13:50:51
URL: http://www.gyllenbrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0