Kellie har dragit ut sin tand

Hej hopp!
Fattar inte varför jag är så dålig på att skriva här då =)
Men nu kommer lite iaf.

Kellie har opererat ut sin hörntand den 18 maj på Mälarhöjdens vet klinik.
Allt gick bra och jag blev 3400 fattigare ;-)




Vilken jäkla rot det är! Eftersom Kellie äter Prednosinol så kan hon inte äta dom vanliga värkmedicinerna så lilla skruttan blev satt på Tradolan, herregud hon blev ju helt veck på dom, och urdålig i magen. Så hon fick faktiskt klara sig med bara hälften av dosen.
Och det gick bra iaf. Hon får bara äta soppa nu första veckan, så här mixas Bravo Lamm med vatten till en mycket (i mina ögon) äcklig soppa. Men hon äter så glatt så =)

Akela hon är ju som vanligt glad och pigg, alltid redo för upptåg ;-)
Hon älskar ju söket så till den milda grad att hon skriker så fort jag packar ner sakerna i ryggsäcken ;-)
Ska se till att få hjälp att träna in "norskrullen" på henne, så vi slipper alla slangar som vi nu använder.

Vi har också haft ett par riktigt bra lydnadspass, då hon har varit taggad till tusen.
Men hon är helt klart en hund som inte funkar riktigt bra om jag tränar varje dag, hon är bäst när det gått några dagar imellan.


Vi har passat lilla Rusa en del sista tiden och hon och Akela kan hålla igång hur länge som helst ;-)


Fattar inte att hon har sånt tålamod. Rusa hänger, sliter och drar i henne och hon bara busar vidare=) Ja hon blev ju arg när Rusa satte tänderna i hennes näsa, men det va glömt efter 30 sekunder.

Nu ska jag ha lite pälsvård på Akela, klippa lite på svansen och tassarna. Alltid lika kul då hon tycker att sånt inte alls behövs;-)
Införskaffade ett trimbord för ett tag sedan, Blev bra mycket lättare att piffa till henne då, fast still står hon ju inte iaf ;-) Så jag får pinna runt bordet vartefter hon snurrar runt haha men vi har ju ingen brådska så vi kan ju härja på på det viset.

Ha nu en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0