Dyrt med trasiga tänder på hund =(

Solen skiner och livet känns faktiskt riktigt bra. Eller iaf ganska bra ;-)
Kellie har fått en tandfraktur på hörntanden i vänster underkäke, detta lyckades hon med förra onsdagen så i torsdags va vi hos en veterinär som kollade och skickade remmis till Mälarhöjdens vet.
Så nu ar vi fått en tid den 18/5 kl 12.00 för att fixa till detta, oppas nu att det fungerar med en rotfyllning, för det ska ju vara ett rent hel**te att dra dom tänderna.
Priset för ett sådant ingrepp ligger på ca 10 000 kr. Fick faktiskt hicka när hon nämnde summan.
Ringde snabbt upp folksam för att kolla om försäkringen täcker, och det gör den=)
Då fick jag en total gråtattack i telefonen av lättnad, Stackars kvinna, hon måste trott jag va helt galen haha
Hundarna tycker att det skett en bra förändring i deras mat ( Kellie får inte tugga, då pulpan ligger synlig) så det blev ju snabbt att åka och köpa färskfoder. Enda problemet är ju att jag skulle behöva en större frys, men men jag kastade ut lite av våran mat för att få plats med deras haha så man håller på för sina älskade 4-fötter ;-) Men det är dom värda, undrar om dom vill gå tillbaka till torrfoder senare, annars får jag väll ställa in en frys till i någon hörna =)

Ja annars rullar tiden på som vanligt, har varit SÅ dålig på att träna med Akela så jag skäms för att säga det :(
Men vi har iaf kört söket varje söndag( alltid något) Och igår så fick jag beröm för att hon är SÅ duktig så Kenta (tränare på ssbk) tycker att vi måste satsa på detta :-) Då blir jag allt stolt över oss =)
 
Nu måste jag få lite frukost så jag orkar med den urtråkiga tvättstugan lite senare, har bara skjutit upp den nu när det har varit solsken ute.....

Ha nu en bra dag.
Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0